Läger

På läger med EB Föreningen!

Vartannat år arrangerar föreningen ett läger för sina medlemmar. Vi alternerar mellan sommarläger och vinterläger samt håller dessa läger på olika platser i landet för att så många som möjligt ska kunna deltaga vid något tillfälle. Aktiviteterna under lägren är tänkta att kunna vara roliga för alla, även de familjemedlemmar som inte har EB. Då det finns möjlighet bjuder vi in föreläsare och/eller företag som visar sina produkter som den som lever med EB kan ha nytta av. Framförallt är det några roliga dagar där man får möjlighet att träffa andra i samma situation som en själv, hitta på saker tillsammans och kanske utbyta lite goda råd och erfarenheter. Tillsammans är ledordet! Nedan lite kort info om våra tre senaste läger, för fler bilder gå till fliken bilder.

2014 Göteborg

Vi spenderade fyra härliga dagar på Lisebergs camping Kärralund, vi bodde i fina stugor i lummig miljö. Vistelsen började med årsmöte för att fortsätta med föreläsningar, ett idolmöte samt en heldag på Liseberg. Däremellan hann vi med äventyrsgolf och en hel del umgänge kring goda måltider.

2012 Sälen

En fyradagarsvistelse i Bruna byn i Tandådalen som innehöll mycket snö och många aktiviteter. Gemensamma aktiviteter som snögubbetävling, tipspromenad, bowling och middag i kåta hanns med dessa dagar. Några valde också att på egen hand ge sig ut i backarna på skidor och bräda.

2010 Kalmar

År 2000 firade EB Föreningen 20-årsjubileum och detta firades med middag på Kalmar slott. Vi bodde i stugor på Kolbodabadens camping och förutom firandet gjorde vi bussutflykt till Glasriket samt hade frågesport och trevliga dagar tillsammans.

EB Föreningen Oktober 2015