På läger med EB-föreningen

Vartannat år arrangerar föreningen ett läger för sina medlemmar. Vi alternerar mellan sommarläger och vinterläger och håller dessa läger på olika platser i landet för att så många som möjligt ska kunna delta vid något tillfälle. Aktiviteterna under lägren är tänkta att kunna vara roliga för alla, även de familjemedlemmar som inte har EB. När det finns möjlighet bjuder vi in föreläsare och företag som visar sina produkter som den som lever med EB kan ha nytta av.

Framförallt är det några roliga dagar där man får möjlighet att träffa andra i samma situation som en själv, hitta på saker tillsammans och kanske utbyta goda råd och erfarenheter. Tillsammans är ledordet!

Här nedanför finns lite kort info om våra senaste läger.

2022 Kolmården

Detta höstläger som ägde rum under en helg i september var en favorit i repris, Kolmården! Helgen började på fredagen, vi träffades på hotellet Scandic Nord i Norrköping där vi övernattade. Vi hade gemensamma middagar på hotellets restaurang och hade tillgång till ett konferens rum under hela helgen där man kunde pyssla, rita, och hänga.  Lördagen spenderades på Kolmårdens djurpark. En helg med fylld av roliga aktiviteter och härligt umgänge!

2020 Göteborg

Det här var lägret som nästan inte blev av på grund av coronaviruset, men vi var ett gäng som sågs i Göteborg och hade fina dagar. Vi bodde på Scandic Mölndal. Helgen inleddes med årsmöte och sedan följde en heldag på Universeum innan det var dags för jubileumsmiddag. EB-föreningen fyllde nämligen 30. Hurra för det!

2018 Kolmården

Vi bodde i stugor på en camping alldeles i närheten av Kolmården. Lägret inleddes med årsmöte och när det var avklarat var det besök på Kolmården, gemensamma middagar och grillkvällar som gällde i ett par dagar. Vi hann se ormar och elefanter, bli nerskvätta av delfiner och åka berg-och-dalbana innan det var dags att fara hemåt igen.

2014 Göteborg

Vi spenderade fyra härliga dagar på Lisebergs camping Kärralund, där vi bodde i fina stugor i lummig miljö. Vistelsen började med årsmöte för att fortsätta med föreläsningar, ett idolmöte samt en heldag på Liseberg. Däremellan hann vi med äventyrsgolf och en hel del umgänge kring goda måltider.

2012 Sälen

En fyradagarsvistelse i Bruna byn i Tandådalen som innehöll mycket snö och många aktiviteter. Snögubbetävling, tipspromenad, bowling och middag i kåta är några exempel på vad som hanns med dessa dagar. Några valde också att på egen hand ge sig ut i backarna på skidor och bräda.

2010 Kalmar

År 2010 firade EB-föreningen 20-årsjubileum och detta högtidlighölls med middag på Kalmar slott. Vi bodde i stugor på Kolbodabadens camping och förutom firandet gjorde vi bussutflykt till Glasriket samt hade frågesport och trevliga dagar tillsammans.